Main Menu Layer
La llavor de l’hort, explorant l’hort medieval de Pedralbes.
Posició PDF Visualitzat
Visita dinamitzada adreçada als infants d’I5 i CI d'educació primària.
Una carabassa nascuda a l’hort medieval del monestir de Pedralbes ens acompanyarà en una experiència activa per introduir els infants al món de l’horticultura ecològica. De la cuina a la terra, serà un viatge a l’inrevés per conèixer com els aliments que cuinem tenen una història. Explorarem l’hort del Monestir i parlarem sobre la importància dels horts a l’edat mitjana i com es cultivaven aliments bàsics com ara les verdures i les herbes per a l’alimentació de la comunitat de monges. La terra, l’aigua, l’aire i la llum solar són elements de vida que també podrem percebre en la nostra visita a l’hort. Per viure i conèixer el cicle de la llavor, ens acompanyarem de l’experiència corporal i el moviment creatiu d’una manera interactiva i divertida.
1. Objectius d’aprenentatge de la visita
- Introduir els infants en alguns conceptes relatius a l’alimentació i l’horticultura ecològica.
- Fomentar la curiositat i la imaginació a través de diferents activitats d’aprenentatge que tenen com a fil conductor el context que ofereix l’hort del monestir de Pedralbes.
- Explorar el moviment en relació amb un mateix, els objectes i l’espai que ofereix l’hort del Monestir.
- Ajudar els infants a reconèixer i experimentar les possibilitats expressives del propi cos.
- Fomentar especialment l’observació i la percepció com a facultats clau per a la descoberta i la indagació.
- Contribuir al desenvolupament de la consciència cultural dels infants experimentant alguns entorns del monestir de Pedralbes i identificant algun dels seus trets característics.
- Sensibilitzar els infants davant espais, entorns i situacions diferents de les habituals i fomentar un comportament respectuós.
2. Competències clau que es treballen
- Competència en consciència i expressió culturals.
- Treballant el reconeixement i respecte vers els aspectes fonamentals del patrimoni cultural i artístic.
- Competència ciutadana (transversal).
- Treballant una comprensió crítica de la realitat, especialment ecològica.
- Treballant el compromís amb un entorn saludable.
- Competència personal, social i d’aprendre a aprendre (transversal).
- Treballant amb altres persones, intercanviant idees i compartint responsabilitats.
- Realitzant conjuntament una acció (descoberta), participant activament amb actitud cooperativa en les tasques dins d’un equip.
3. Sabers que es mobilitzen
L’activitat treballa aspectes dels següents sabers segons l’àrea corresponent:
→ Coneixement del medi: natural, social i cultural.
Cultura científica
- La vida al nostre planeta.
- Comprensió dels aspectes bàsics de les funcions vitals dels éssers vius des d’una perspectiva integrada: obtenció d’energia, relació amb l’entorn i perpetuació de l’espècie, per distingir-los dels objectes inerts.
- Producció i identificació dels nutrients, l’aigua i l’aire com les substàncies imprescindibles per a la vida.
- Valoració de les relacions entre els éssers humans, els animals i les plantes per aplicar normes de cura i respecte als éssers vius i a l’entorn en què viuen.
- Identificació i ús d’hàbits saludables relacionats amb el benestar físic de l’ésser humà: higiene, alimentació variada i equilibrada, consum de productes de proximitat, exercici físic, descans i cura del propi cos per prevenir possibles malalties.
Societats i territoris
- Lliçons del passat.
- Reflexió sobre el pas del temps i la mesura del temps en el cicle vital i les relacions intergeneracionals des del present cap al passat per entendre els canvis en els fets i esdeveniments quotidians.
- Coneixement del patrimoni material i immaterial de la seva localitat per valorar-lo i preservar-lo.
- Consciència ecosocial.
- Coneixement de l’entorn, dels paisatges naturals, dels humanitzats i dels seus elements, i estudi de les accions per a la conservació, millora i sostenibilitat dels béns comuns.
4. Metodologia
Activitats d’observació, experimentació i escolta. Dinàmiques per a l’expressió corporal i experimentació del moviment. Exposició de continguts.
5. Recursos
Plantes i elements naturals que proporciona el context de l’hort medieval del monestir de Pedralbes.
Per informació sobre la reserva d'aquesta visita fes clic aquí.
A continuació us podreu descarregar la guia didàctica per preparar l'activitat:
- Infantil i Educació especial 1
-
Primària
-
Secundària
- Batxillerat 4
- Visita autoguiada al monestir 5