Main Menu Layer
La llavor de l’hort, explorant l’hort medieval de Pedralbes.
Posició PDF Visualitzat
Visita dinamitzada adreçada als infants d’I5.
Una carabassa nascuda a l’hort medieval del monestir de Pedralbes ens acompanyarà en una experiència activa per introduir els infants al món de l’horticultura ecològica. De la cuina a la terra, serà un viatge a l’inrevés per conèixer com els aliments que cuinem tenen una història. Explorarem l’hort del Monestir i parlarem sobre la importància dels horts a l’edat mitjana i com es cultivaven aliments bàsics com ara les verdures i les herbes per a l’alimentació de la comunitat de monges. La terra, l’aigua, l’aire i la llum solar són elements de vida que també podrem percebre en la nostra visita a l’hort. Per viure i conèixer el cicle de la llavor, ens acompanyarem de l’experiència corporal i el moviment creatiu d’una manera interactiva i divertida.
1. Objectius d’aprenentatge de la visita
- Introduir els infants en alguns conceptes relatius a l’alimentació i l’horticultura ecològica.
- Fomentar la curiositat i la imaginació a través de diferents activitats d’aprenentatge que tenen com a fil conductor el context que ofereix l’hort del monestir de Pedralbes.
- Explorar el moviment en relació amb un mateix, els objectes i l’espai que ofereix l’hort del Monestir.
- Ajudar els infants a reconèixer i experimentar les possibilitats expressives del propi cos.
- Fomentar especialment l’observació i la percepció com a facultats clau per a la descoberta i la indagació.
- Contribuir al desenvolupament de la consciència cultural dels infants experimentant alguns entorns del monestir de Pedralbes i identificant algun dels seus trets característics.
- Sensibilitzar els infants davant espais, entorns i situacions diferents de les habituals i fomentar un comportament respectuós.
2. Competències clau que es treballen
- Competència en consciència i expressió culturals.
- Treballant l’apreciació de les particularitats d’un entorn cultural i artístic, i promovent l’expressió a través del moviment i el llenguatge musical.
- Competència en pensament creatiu.
- Fomentant la curiositat, la imaginació i la descoberta mitjançant el plantejament d’activitats d’aprenentatge basades en la plàstica, la música i el moviment.
- Competència personal, social i d’aprendre a aprendre.
- Descobrint i experimentant un entorn compartit nou, i treballant comportaments en contextos i situacions diferents de les habituals.
- Descobrint i experimentant un entorn compartit nou, i treballant comportaments en contextos i situacions diferents de les habituals.
3. Sabers que es mobilitzen
L’activitat treballa aspectes dels següents sabers segons l’àrea corresponent:
→ Eix 1. Créixer amb autonomia i confiança.
Cos, moviment i autonomia
- Exploració i reconeixement del propi cos a través dels sentits.
- Adaptació del mateix moviment en relació amb les altres persones, amb els objectes i amb les situacions espaciotemporals.
- Control i consciència corporal.
- Iniciativa i curiositat per adquirir noves habilitats motrius a través del joc i el moviment lliure.
Orientació en l’espai i organització en el temps
- Utilització de nocions temporals i espacials bàsiques en relació amb el cos, els objectes i altres persones en les pròpies vivències.
- Ús de mapes senzills o seguiment d’indicacions verbals en situacions de joc i entorns propers.
Hàbits de vida saludable per a l’autocura i la cura de l’entorn
- Incorporació progressiva d’hàbits sostenibles i ecosocialment responsables relacionats amb la salut, el benestar personal i l’entorn en què habiten.
→ Eix 2. Comunicar-se amb diferents llenguatges.
Llenguatge i expressió corporal
- Experimentació de les possibilitats expressives i comunicatives del propi cos en propostes individuals i grupals.
- Participació i gaudi en jocs d’expressió corporal i dramàtica.
- Ús de recursos expressius del propi cos en la comunicació oral.
→ Eix 3. Descobrir l’entorn amb curiositat.
Diàleg corporal amb l’entorn. Exploració d’objectes i materials
- Observació, exploració i identificació d’elements de l’entorn: objectes, materials, animals, plantes, paisatges, etc., amb actitud de respecte.
- Comparació, correspondència, ordenació i classificació de les qualitats o els atributs dels elements de l’entorn.
Indagació en el medi natural. Cura, valoració i respecte.
- Experimentació amb elements naturals (aigua, terra i aire). Descobriment de característiques i comportaments (pes, capacitat, volum…).
- Identificació i repercussió dels fenòmens naturals en la vida quotidiana.
- Introducció progressiva del concepte de sostenibilitat.
- Respecte pels éssers vius i els recursos naturals.
4. Metodologia
Activitats d’observació, experimentació i escolta. Dinàmiques per a l’expressió corporal i experimentació del moviment. Exposició de continguts.
5. Recursos
Plantes i elements naturals que proporciona el context de l’hort medieval del monestir de Pedralbes.
Per informació sobre la reserva d'aquesta visita fes clic aquí.
- Infantil i Educació especial 1
-
Primària
-
Secundària
- Batxillerat 4
- Visita autoguiada al monestir 5