Barcelona Cultura
> Accés al web Rere els murs del Monestir Reserva d'entrades

Pedralbes, una mirada matemàtica

L’Escola Betània-Patmos i el Reial Monestir de Santa Maria de Pedralbes han establert un conveni de col·laboració per a la creació d’un material didàctic que treballa el conjunt arquitectònic del monestir des de l’àrea de les matemàtiques.

L’objectiu del material és afavorir el desenvolupament de la competència matemàtica, posant en pràctica els mètodes científics i el pensament i representació matemàtics a través d’una visita autoguiada al monestir amb el suport d’un dossier didàctic. Aquest material proporciona una mirada matemàtica envers el patrimoni i s’adapta a diferents nivells educatius. El material preparat per als infants més petits està orientat a l’observació, l’experimentació i la indagació per fer els primers passos en aquesta àrea de coneixement. 

La visita autoguiada també pretén contribuir al desenvolupament de competències bàsiques de l’alumnat, com la comunicativa, treballant la comprensió de textos i enunciats i l’expressió oral; la consciència cultural, treballant el reconeixement i respecte vers el patrimoni; i la personal, social i d’aprendre a aprendre, treballant en equip, intercanviant idees i compartint responsabilitats. Per als infants més petits, la visita pretén contribuir a l’inici del procés de desenvolupament d’aquestes competències.

Us presentem els tres dossiers del projecte Pedralbes. Una mirada matemàtica:

 

Observacions:

  • La visita autoguiada també pretén contribuir al desenvolupament de competències bàsiques de l’alumnat, com la comunicativa, la consciència cultural, i la personal, social i d’aprendre a aprendre. Per als infants més petits, la visita contribueix a l’inici del procés de desenvolupament d’aquestes competències.
  • Per a la realització dels diferents exercicis s’haurà d’usar llapis i goma. Està prohibit l’ús de bolígrafs dins del recinte.
Ajuntament de Barcelona