Main Menu Layer
Aprenentatge-servei: l’hort medieval del Monestir de Pedralbes
Posició PDF Visualitzat
Projecte d’aprenentatge-servei per a estudiants d’ESO.
El juny del 2021 el Monestir de Pedralbes va obrir al públic un nou espai: la recreació d’un hort medieval a l’antic hort petit del Monestir. L’objectiu del projecte era recuperar l’antiga zona d’horta del Monestir amb productes d’època medieval i aplicant tècniques de cultiu de l’edat mitjana. El projecte de l’hort medieval ofereix una nova interpretació de l’entorn del Monestir i possibilita dur a terme tot un seguit de projectes educatius i socials al seu voltant. La naturalesa multidisciplinària de l’espai afavoreix el treball de diferents àrees (història, salut i alimentació, botànica, educació mediambiental, etc.) i competències, d’aquí que esdevingui un context idoni per al desenvolupament de projectes d’aprenentatge-servei.
Finalitat del projecte
Fomentar valors ciutadans en l’alumnat participant, així com contribuir al seu autoconeixement i autoaprenentatge mitjançant la difusió del patrimoni cultural i natural.
Àmbit
Patrimoni.
Aprenentatge competencial
- Competència en comunicació lingüística.
- Expressió de forma oral i escrita amb coherència, correcció i adequació als diferents contextos socials.
- Participació en interaccions comunicatives amb actitud cooperativa i respectuosa per intercanviar informació i crear coneixement.
- Competència ciutadana.
- Comprensió de la dimensió social i ciutadana de l’entorn de l’estudiant i la seva pròpia identitat.
- Treballant el respecte per les normes, l’empatia i l’equitat en la interacció amb les altres persones en diferents contextos socioinstitucionals.
- Competència personal, social i d’aprendre a aprendre.
- Regulació i expressió de les emocions enfortint la resiliència, l’autoeficàcia i la recerca de propòsit i motivació cap a l’aprenentatge.
- Comprensió proactiva de les perspectives i experiències de la resta per aplicar-les al treball en grup i a l’ús d’estratègies cooperatives.
- Autoavaluació sobre el procés d’aprenentatge, buscant fonts fiables per validar, sustentar i contrastar la informació i per obtenir conclusions rellevants.
Sabers vinculats segons matèries i àrees
Ciències socials: geografia i història.
Societats i territoris: la societat medieval, religió i organització social, les persones invisibilitzades de la història.
Compromís cívic: igualtat de gènere, consciència ambiental, conservació i defensa del patrimoni històric, artístic i cultural.
Educació en valors cívics i ètics.
Sostenibilitat i ètica ambiental.
- Els projectes d’ApS es conceptualitzen i desenvolupen en estreta col·laboració amb l’equipament educatiu. Per contactar, cal escriure un correu electrònic a malcon@bcn.cat
- Infantil i Educació especial 1
-
Primària
-
Secundària
- Batxillerat 4
- Visita autoguiada al monestir 5